Byebye Thessaloniki, see you soon again!

Då var min tid hos Linda över, kan inte fatta hur fort tiden har gått. Vi har inte gjort något särkilt, bara njutet av livet, umgås, skrattat, åkt buss, blivit utskällda av en grekisk dam på tågstationen, ätit på ett ställe som heter Mongo?! Skrattat lite till, sett på tv, monterat bäddsoffa, och så klart har jag lyckats freak out! Linda med hjälp av mina underbara vänner :)

Kortfattat att Linda har hittat mannen i sitt liv, och att hon kommer få två söner. Har en underbar vän som ”känner” sådana här saker.

Har sina ljusa/mörka sidor med att min vän ”känner av” mig, I'm never able to lie to her! Kan inte gömma mig bakom mitt skal around her, hon ser rakt igen mig.

 

Men jag tackar änglar, that brought us toghter. Som även gjorde att jag träffa en av jorden's underbaraste person Anna. Hon läser mig som en öppen bok, she freakt me out in the beging, men nu är jag van vid det. She's amazing! Önska er alla en vän som henne!

First she hated me, hon är grek och jag hade inte lärt mig så mycket av kulturen för 3 år sedan. Så hon tog väldigt illa vid sig att jag inte hälsa på alla. Hon försökte få mig sparkad hahaha

Men sedan en dag ändrades allt, när jag stod och sjöng med i alla låtar i baren där vi båda jobbade och jag frågade hur länge hon och hennes pojkvän hade varit tillsammans.....after that, It was true love! Hon är min stöttepelare och jag älskar henne! Trots stora kultur skillnader, förstår hon mig och jag förstår henne. We don't agree about everything but we respect eachother.

 

Och ikväll kommer jag vara framme i Athen runt midnatt, and mama Jenny will be waiting for me.

Ska bo hos henne under tiden i Athen.

And the day after, Im gonna see my girl Anna! Har inte sett henne sedan början av october, när hon steg på båten i hamnen på kos och jag vinka adjö från piren. Herregud! Nästan ett helt halvår sedan, men man är van nu efter alla dessa år. Jag träffar de jag älskar halvårs vis. Sverige vinter, Grekland sommar. Men de senaste åren, har jag alltid åkt ner en sväng på vinter, för jag saknar alla så mycket. Behövde inte göra detta i år dock, eftersom jag åkte ner så tidigt. And now the plan is to stay forever!

 

…..till helgen ska jag berätta för ”min man” that I'm in love with him, har nog aldrig varit så nervös innan. But Im  so inlove with him.......

 

Athens here I come!       Me and my love Anna

(saknar mitt långa bruna hår... men tack vare sol och allt saltvatten, blev mitt hår INTE bra, så hemma i Sverige var jag tvungen och klippa av allt och gå tillbaka till Miss. Blond)

 

Have a great day people! Nu ska här röjas, packa, duscha, fixa....väcka Linda! She's still sleeping :)


Kommentarer
Postat av: Liza

Åååh saknar Thessaloniki ;__; <3

2010-05-17 @ 21:32:59
URL: http://liiitza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0